Megújul a Vác-Balassagyarmat vasúti mellékvonal, amelyen több mint 3 milliárd forintos "beavatkozást" végeznek idén, és ennek keretében teljesen átépítik a pályát Vác és Szokolya között - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója közösségi oldalán kedden.
Hegyi Zsolt emlékeztetett, hogy 2025 szeptemberében egy BZ típusú motorvonat kisiklott Magyarkútnál, és akkor úgy döntöttek, nemcsak a baleset helyszínét állítják helyre, hanem komplexen "beavatkoznak" a mellékvonalon. Közölte, mérővonattal vizsgálták végig a pályát, és a mérési eredmények alapján döntöttek a beavatkozásokról; ezek részeként több helyen teljesen megújítják az alépítményt a vízelvezetési problémák miatt. Hegyi Zsolt azt ígérte, alapos munkát végeznek majd, hogy ne járjanak úgy, mint elődeik néhány évvel ezelőtt Ajkánál.
Úgy fogalmazott, mire 2026 elejére ezekkel a munkálatokkal végeznek, elmondhatják, hogy több évtizedre előre rendezték a mellékvonal sorsát. A vezérigazgató hangsúlyozta: a pályamegújítási stratégiában nemcsak a fővonalakkal, de a forgalmas mellékvonalakkal is foglalkozni kell; ez történik most, 2025 végén a Vác-Balassagyarmat vonalon, amely az ország legforgalmasabb mellékvonala.
A MÁV-nak képesnek kell lennie saját forrásból megújítani az infrastruktúráját, "ezért nem toldozunk-foldozunk, hanem felújítjuk, amink van" - tette hozzá.
Biatorbágynál dolgoztak az MKIF szakemberei.
Megújul a Vác-Balassagyarmat vasúti mellékvonal, amelyen több mint 3 milliárd forintos "beavatkozást" végeznek idén, és ennek keretében teljesen átépítik a pályát Vác és Szokolya között - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója közösségi oldalán kedden.