Nógrád megye lakosai elégedettek a kormányablakokban folyó munkával és a mobilizált ügyfélszolgálatokkal is - számolt be róla a kormanyhivatal.hu.
A kormányhivatalok egy pár perc alatt kitölthető online kérdőív segítségével folyamatosan figyelemmel kísérik a kormányablakokat felkereső állampolgárok véleményét és tapasztalatait. A beérkező visszajelzésekből az rajzolódik ki, hogy a salgótarjáni kormányablakból kiemelkedően magas arányban távoznak elégedetten az ügyfelek - derül ki a Nógrád Megyei Kormányhivatal tájékoztatásából.
A megyeszékhelyen 2014 nyarán nyílt meg a kormányablak a ma ismert formájában a polgármesteri hivatal földszintjén, amelyet tavaly nyáron további öt munkaállomással bővített ki a kormányhivatal. Nógrád megye legnagyobb forgalmú kormányablakában 29 kormánytisztviselő dolgozik. Az osztályvezető mellett nyolcan az irodai részlegen látják el teendőiket, azt a csapatot pedig, akikkel a salgótarjáni kormányablakban ügyeiket intéző állampolgárok közvetlenül találkoznak, húsz munkavállaló alkotja.
Nem csak a megyeszékhelyi városházán találkoznak azonban az ügyfelek a kormányablak munkatársaival, hiszen a Salgótarjáni járás kistelepülésein tavasztól őszig rendre megjelenő kormányablakbuszban is ők fogadják a lakosságot. Így lesz ez az idei évben is: a mobil ügyfélszolgálat ismét sorra felkeresi Nógrád megye községeit.
A salgótarjáni kormányablak munkatársai mindemellett a társadalmi felelősségvállalás területén is példát mutatnak. A kollektíva az egyik legaktívabb felajánló a kormányhivatal karácsonyi „cipősdobozos” jótékonysági adományozásában, de rendszeres résztvevői például a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért! akcióknak is.
A salgótarjáni kormányablak vezetője, Tariné Tóth Eszter nemrégiben Szabó Sándortól kormánymegbízotti írásbeli dicséretben részesült. Mint az a laudációban elhangzott: az osztályvezető különös figyelmet fordít arra, hogy az irányítása alatt dolgozó kormánytisztviselők ügyfélcentrikusan, nagy empátiával és kiemelkedő szakértelemmel lássák el feladataikat. Tariné Tóth Eszter a kormánymegbízott dicséretről úgy fogalmazott: azt a salgótarjáni kormányablakban tevékenykedő minden munkatársa magáénak érezheti.
Az elmúlt bő 10 év során a kormány prioritásként kezelte a bürokrácia és az állampolgárok ügyintézési terheinek csökkentését. Ennek jegyében egyszerűbbé vált az ügyintézés, folyamatosan bővül az online lehetőségek köre, rövidültek az ügyintézési idők és ingyenessé vált számos, korábban illetékköteles eljárás. Az országban immáron több mint 300 kormányablak működik, a korszerű és esztétikus ügyfélszolgálatokon mintegy 2500 különböző ügyeben várják ügyfeleket.