A programok keretében 12,6 millió liter tejet és 48,8 millió adag gyümölcsöt kapnak a diákok a többféle gyümölcslé és tejtermék mellett.
Az új tanévben az iskolagyümölcs-program 550 ezer, az iskolatejprogram 430 ezer diákra terjed ki - jelentette be Rétvári Bence pénteken Budapesten az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára.
Európai viszonylatban Magyarország biztosítja az iskolásoknak a legtöbb gyümölcsöt, az uniós átlag dupláját.
Az egészség megőrzését és az egészséges életmód megerősítését - mint mondta - fiatalon kell elkezdeni, amit a kormány az iskolai élelmiszerprogramokon túl más intézkedésekkel is támogat. Kiemelte ezek közül az iskolai menzák, büfék és automaták kínálatának szabályozását, ami a sózott, cukrozott és adalékanyagokat tartalmazó készítmények helyett a Magyarországon megtermelt tej, zöldség és gyümölcs megjelenését támogatja az iskolai étrendben.
Ezen túl - tette hozzá - Magyarország a diákok testmozgásában is az első helyre került az EU-tagállamok között a mindennapos testnevelésnek, valamint a 2010 óta épült 380 iskolai tornateremnek és tornaszobának köszönhetően.
Az intézkedések jótékony hatásai évtizedek múlva is érezhetők lesznek, hiszen a gyermekkorban kialakult életszemlélet és étkezési szokások segítenek az életminőséget rontó elhízás, valamint az ebből kialakuló mozgásszervi, szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében - mondta az államtitkár.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára elmondta, hogy az iskolatej- és iskolagyümölcs-program fedezete 2010 óta hatszorosára, 2,2 milliárd forintra nőtt. A tejen kívül kakaót, joghurtot és sajtot is tartalmazó iskolatejprogram 2600 iskolára terjed ki, az iskolagyümölcs-programnak köszönhetően pedig 2300 iskolába hétféle gyümölcs, négyféle zöldség és frissen préselt, százszázalékos gyümölcslevek jutnak el magyar termelőktől - tette hozzá.
Az intézkedések a mindennapok részévé teszik az egészséges magyar élelmiszereket és kedvezően alakítják a jövő fogyasztóinak a szemléletét, így a mezőgazdaság nem csupán azonnali értékesítési lehetőséghez jut, hanem később is egyre több tudatos, magyar terméket kereső vásárlóra számíthat.
A KÉSZ Csoport kivitelezi a Flex autóelektronikai fejlesztését, mely a ZalaZONE-nal együttműködésben valósul meg.