Bővült a társadalombiztosítási ügyintézési lehetőség Balassagyarmaton, így egyszerűbb lesz a személyes ügyintézés a balassagyarmati, a rétsági, valamint a szécsényi járási lakosok számára.
Egy ez év július 1-vel életbe lépett jogszabályváltozás következtében a Balassagyarmati Járási Hivatal hatáskörébe utalta a jogalkotó az egyes egészségbiztosítási, illetve családtámogatási ügyek feladatellátását, megkönnyítve ezzel a személyes ügyintézést a balassagyarmati, a rétsági, valamint a szécsényi járási lakosok számára.
Szabóné dr. Kaposi Dóra, a Nógrád Megyei Kormányhivatal Salgótarjáni Járási Hivatal Foglalkoztatási, Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztályának vezetője ismertette: egy jogszabályváltozás eredményeképpen július 1-től az állampolgárok Salgótarján mellett már Balassagyarmaton is közvetlenül intézhetik a családtámogatási ügyeiket, többek között a családi pótlék, a GYES vagy a GYET igényléseket. Az említett jogszabályváltozással az egészségbiztosítási ügyek jelentős része a Balassagyarmati Járási Hivatal hatáskörébe került. Többek között a táppénz, a gyermekápolási táppénz, a baleseti táppénz, a csecsemőgondozási díj, a gyermekgondozási díj továbbá az utazási költségtérítés, a jogviszony rendezési eljárás, új Európai Egészségbiztosítási Kártya kiállítása, a TAJ- vagy EU-kártya pótlása (elvesztés, rongálódás, lopás esetén), továbbá a Családok Otthonteremtési Kedvezményéhez hatósági bizonyítvány kiadása, vagy éppen a magánszemély általi jogviszony igazolás kiadására irányuló kérelmek ügyeinek intézése. A teljességhez hozzátartozik, hogy ezeknek az egészségbiztosítási ügyeknek egy része eddig is intézhető volt Balassagyarmaton – az új szabályozással a hivatalok egyes hatáskörei módosultak. Így az Ipoly-parti városban a fenti ügykörökben a Balassagyarmati-, a Rétsági-, valamint a Szécsényi járás területén élő állampolgárokat várják, míg a megyeszékhelyi ügyfélszolgálaton a további három járás lakosainak ügyeit intézik.
Szabóné dr. Kaposi Dóra ugyanakkor kiemelte: a jelenlegi kormányhivatali ügyintézési rendszerben „a papír utazik” és nem az ügyfél – tehát például egy rétsági vagy pásztói lakosnak sem kell személyesen Balassagyarmatra vagy Salgótarjánba utaznia az ügyintézéshez. A kormányablakok ügyintézői ugyanis mind a hat nógrádi városban segítséget tudnak nyújtani - tájékoztatást adnak, felveszik a szükséges adatokat, segítenek a releváns iratok kitöltésében -, illetve továbbítják az állampolgár ügyét a megfelelő ügyintézési helyre. Ez alól kivételt jellemzően csak az egészen egyedi és bonyolult ügyek jelenthetnek, ekkor az ismertetett területi ügyintézési lehetőség szerint kell felkeresni az ügyfélszolgálatokat.
A Salgótarjáni Járási Hivatalban az egészségbiztosítási ügyintézés továbbra is Salgótarjánban, a Zemlinszky Rezső út 9. szám alatt érhető el, ahol kedd kivételével minden munkanapon 8 és 12 óra között, továbbá hétfő délutánonként 13 és 15, valamint szerdán 13 és 17 óra között zajlik az ügyfélfogadás. A keddi napokon az ügyintézők a pásztói Margit Kórházban 9 és 12 óra között kihelyezett ügyfélfogadás keretében fogadják a térségben lakó ügyfeleket. Balassagyarmaton a 16-os Honvéd út 2-4. szám alatti épületben várják az ügyfeleket, hétfő, kedd és csütörtöki napokon 8 és 12 óra között, szerdán 8 és 16 óra között, pénteken nincs ügyfélfogadás. A megye mind a hat városában megtalálható kormányablakokban hétfői napokon 7 és 17 óra között, keddtől péntekig minden nap 8 és 18 óra között fogadják az ügyfeleket a munkatársak. Az ügyintézésekkel kapcsolatos részletes információk a Nógrád Megyei Kormányhivatal honlapján, a www.nmkh.hu címen is elérhetőek.
Forrás: nmkh.hu