2020.04.01, Szerda

fogyasztóvédelem

Egyre több helyen cserélik önkéntesen a félrement karácsonyi ajándékot

2019.12.27

Aktuális

Még a legnagyobb gondossággal, odafigyeléssel kiválasztott ajándékkal is előfordulhat, hogy inkább visszavinnénk a kereskedőhöz. A termék hibájától egy ruhadarab nem megfelelő méretén át a több helyről több példányban megkapott könyvig számos oka lehet annak, hogy újból felkeressük az üzletet, webáruházat.

Nincsenek kirívó jogsértések a kuponos akciókban

2019.10.10

Aktuális

Az év utolsó hónapjaiban a magazinokban és az interneten a vásárlási kedv fokozásának gyakori, népszerű eszközeiként jelennek meg a kuponok. A fogyasztóvédelmi hatóság rendszeres ellenőrzéseinek tapasztalatai azt mutatják, hogy kirívó jogsértések nincsenek, kifogás mindössze a vizsgált akciók huszadánál merült fel.

Mit tehetünk az ünnepek után, ha valami nem stimmel az ajándékkal?

2018.12.19

Aktuális

Ha az ajándék hibás, sérült vagy nem működik, szavatossági, jótállási igényeket érvényesíthetünk, amelyek értelmében az üzletnek kötelessége a terméket javíttatni; ha nem javítható, akkor egy ugyanolyan termékre kicserélni; végső esetben pedig a vételárat visszafizetni. Ha ilyen probléma merül fel, és azt a kereskedővel nem sikerül rendezni, a vásárlóknak a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez érdemes fordulniuk.

Vásároljon online biztonságosan!

2017.11.18

Aktuális

A következő hetekben ugrásszerűen emelkedik az online vásárlások száma, amelyek során feltétlenül érdemes figyelembe venni a fogyasztóvédelmi hatóság, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium internet laboratóriuma és az Európai Fogyasztói Központ tapasztalatait és próbavásárlásainak tanulságait.