Tavaly év végén a Salgótarján-Zabar összekötő úton, Cered térségében a heves esőzések következtében a félpálya leszakadt a földmű rézsű megcsúszása miatt, ezért indokolt volt a félpályás közlekedésre történő korlátozás.
A felújítás során – továbbra is az út teljes lezárása mellett – a megcsúszott földmű és pályaszerkezet teljes elbontása és ismételt újjáépítése valósul meg. A völgyoldalon egy GABION rendszerű támfal támasztás készül, valamint az út és a környezet vízelvezetésének felújítása is megtörténik - számol be a kivitelező cég.
A forgalom elterelése, a pálya- és földmű bontása, a GABION kőtámfal építése, a töltéstest réteges visszaépítése és a pályaszerkezet-építése már megtörtént, jelenleg a vízépítési munkafolyamatok zajlanak; a forgalomtechnikai munkák és a visszatartó rendszerek építése, valamint a terep- és környezetrendezés következnek a munkafolyamatok sorrendjében.
Ennek a rövid szakasznak a megépítése – a megtervezett műszaki tartalom és hegyvidéki adottságok miatt – csak az érintett szakasz teljes lezárása és a forgalom 2 hónapra történő elterelése mellett lehetséges. Az ehhez szükséges szakmai és társadalmi egyeztetések már augusztus hónap elején elindultak a lakossággal és a legfontosabb érintett szervezetekkel.
Alvállalkozóként a visszatartó rendszerek megépítését a KM Építő Kft. végzi el várhatóan október közepén.
A helyreállítási munkálatok idén augusztus végén indultak el, és a tervek szerint még idén ősszel megtörténik a műszaki átadás-átvétel.
A projekt a Magyar Közút Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság megrendelésében, hazai forrásból valósul meg.