2019.12.07, Szombat

Hirdetés

Fogyasztóvédelmi kiadványokat mutattak be Salgótarjánban

Fogyasztóvédelmi kiadványokat mutattak be Salgótarjánban

Nógrád Megyei Kormányhivatal

2019.08.09. 14:44

A "Panasza van? Segítünk!" kiadványsorozat célja, hogy tájékoztatással növelje a fogyasztók tudatosságát, megelőzve ezzel a vitás helyzeteket.

Hirdetés

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a füzeteket 2016 óta - országos fogyasztóvédelmi kampány keretében - a kormányhivatalokkal együttműködve juttatja el a lakossághoz.

A két szervezet ilyen irányú együttműködésében ez már a negyedik év, a hasznos információs füzetek sorozata pedig már a nyolcas számúnál tart - emlékeztetett dr. Szabó Sándor a kiadványokat bemutató salgótarjáni sajtótájékoztatón. A kormánymegbízott hozzátette: Nógrád megyében is magas a társasházban, lakásszövetkezeti ingatlanokban élők száma, a kiadványok erre reagálva immáron nemcsak az egyéni ügyek kérdéseit járják körbe, hanem az ilyen speciálisabb kérdésekben is közérthető összefoglalást adnak.

Scherer Zsolt kiemelte: sokszor hangsúlyozott tény, hogy a rezsicsökkentés eredményeképpen az Európai Unión belül hazánkban a legalacsonyabb a villamosenergia és a földgáz ára, emellett 2015 és 2018 között jelentősen emelkedett az átlagkereset is. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője hozzátette: így a magyar háztartások számára kimutathatóan kevesebb terhet jelent a közműszolgáltatásokhoz kapcsolódó számlák kifizetése.

 

Dr. Szentirmay Melinda elmondta: bárki kerülhet olyan helyzetbe, hogy figyelmetlenség vagy fizetési nehézségek miatt nem fizette be a közműszámláit, ezért az adott szolgáltatást kikapcsolják. Hetes számú kiadványuk éppen a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait segít megismerni - egészítette ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezető-helyettese. Probléma esetén - annak felmerülésekor - érdemes egyeztetni a szolgáltatóval, hiszen léteznek konstrukciók, amelyek megoldást nyújthatnak - hangsúlyozta. Ilyen lehetőség például a fizetési haladék, a részletfizetés, az előrefizetős mérőóra felszereltetése vagy - adott esetekben - a védendői fogyasztói státusz igénylése - közölte dr. Szentirmay Melinda.

A fogyasztóvédelmi főosztályvezető-helyettes a társasházak kapcsán kiemelte a szolgáltató tulajdonában álló bekötési mérők mellett a belső mellék- és almérők felszerelésének fontosságát. A vezetékek esetleges meghibásodásával kapcsolatban fontos tudni, hogy a csatlakozási vagy szolgáltatási pont egyben tulajdoni határ, az előtte lévő szakaszért a szolgáltató, az azon belüliért viszont tulajdonosként maga a társasház vagy az adott lakás tulajdonosa felel - fűzte hozzá.

 

Elszámolás tekintetében az egyik lehetőség, amikor a lakástulajdonos vagy felhasználó közvetlenül a szolgáltatóval számol el a fogyasztásról; a másik esetben a lakástulajdonosok a társasház szabályzatában meghatározott módon fizetik meg a társasház részére a díjakat - ismertette Dr. Szentirmay Melinda.

Szomszéd Tamás szólt arról, hogy a nógrádi fogyasztói beadványok, panaszok, kérelmek 30 százaléka kapcsolódott a közműszolgáltatókhoz az idei év eddig eltelt időszakában. A Nógrád Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályának vezetője hangsúlyozta: a kormányhivatalhoz érkező ilyen beadványok legnagyobb arányban a villamosenergia-szolgáltatást érintik, ezt a víziközmű-közszolgáltatás és a hulladékgazdálkodás követi. Az idei évben ugyanakkor jelentősen csökkent a földgáz- és távhőszolgáltatáshoz kapcsolódó panaszok száma Nógrádban - közölte.

AktuálisNógrád Megyei KormányhivatalPanasza van? Segítünk!