A Salgótarjáni SZC Stromfeld Aurél Gépipari, Építőipari és Informatikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája adott otthont az új tanévet megnyitó szakmai rendezvénysorozatnak.
A plenáris ülésen Aáry Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa kifejtette: Finnországtól Törökországig Európa-szerte civilizációs hídnak tekintik az oktatást, amely hazánkban a legmagasabb törvényi védettséget élvezi. Nálunk ugyanis az Alaptövény biztosítja a művelődéshez való jogot, s előírja a tankötelezettséget és törvényi rendelkezések védik a tanulás és a tanítás szabadságát is. Az Oktatási Jogok Biztosának Hivatalvezetője kiemelte azt is, hogy a gyerekek a szüleik után a pedagógusokkal kerülnek a legmélyebb bizalmi kapcsolatba, s felméréseik szerint – ugyan ezt sokszor sajnálatosan nem is érzik a pedagógusok - a teljes felnőtt lakosság körében is magas a bizalmi indexük. Jóval megelőzik akár az orvosokat is, a tűzoltók után a második helyen rendre őket jelölik meg a hivatások, szakmák rangsorában. Aáry Tamás Lajos megjegyezte: ezt a magas bizalmi fokot a pedagógusok titoktartási kötelezettsége is emeli.
Az Oktatási Hivatal Salgótarjáni Pedagógiai Oktatási Központ előadói a konferencián ismertették és elemezték az országos kompetenciamérések adatait, s gondolatokat cseréltek az iskolai sikeresség kulcsáról a motivációról. Előadásában a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének professzora, Dr. Józsa Krisztián egyetemi tanár is kereste az okokat, hogy miért van az, hogy a diákok egy része örömmel és elmélyülten foglalkozik a tanulással, míg mások alig mutatnak érdeklődést az iskolai dolgok iránt. A kérdések, hogy mik okozzák ezeket a nagy egyéni különbségeket, s hogy milyen tényezők befolyásolják a tanulási motiváció változását – valóban a sikeres tanév alapvető kérdései.
A plenáris ülést követően a szaktárgyak korszerű oktatásáról, s az általános pedagógiai kérdésekről szekciófoglalkozásokon cserélték ki tapasztalataikat a Salgótarjánban, Bátonyterenyén, Pásztón, illetve e városok vonzáskörzetében dolgozó pedagógusok.