Komoly növekedés, különösen azt figyelembe véve, hogy a CBA hálózata csökkent időközben, miután tavaly szerződést bontottak a csődbe jutott Nógrád megyei partnerükkel, a Palóc Nagykerrel.
A CBA és az Umbrella együttműködéséből született Kasszás Erzsit szinte gyűlöli a magyar reklámszakma. Az interneten viszont mémmé vált, és az ország számos pontján megszerették a karaktert a vásárlók. A CBA forgalma ráadásul nagyot nőtt az első félévben, és a kiskereskedelmi lánc illetékesei szerint ebben Kasszás Erzsinek is szerepe van.
A CBA ennek ellenére kitartott a figura mellett, nem álltak le vele, folyamatosan frissülő tartalmakat készítettek, aminek fontos eleme volt a vidéki roadshow és a rendszeres online videós megjelenés.
Dárdai Adrienn, a CBA marketingvezetője a múlt heti Internet Hungaryn az Erzsit megformáló Balázs Andreával, és az Umbrellát képviselő Uhrin Viktorral közösen tartott előadásában beszélt arról, hogy a kampány valós hatását ugyan hosszabb idő alatt tudják majd mérni, de az már biztos, hogy a bázishoz képest 12 százalékos forgalomnövekedést ért el a CBA.
Ez az adat a 2017 első félévének forgalomváltozása 2016 azonos időszakához képest. Komoly növekedés, különösen azt figyelembe véve, hogy a CBA hálózata csökkent időközben, miután tavaly szerződést bontottak a csődbe jutott Nógrád megyei partnerükkel, a Palóc nagykerrel. Ráadásul a kiskereskedelmi iparág átlagos növekedése a CBA közlése szerint kevesebb, mint 4 százalék volt ugyanebben az időszakban.
Kasszás Erzsi karaktere a CBA újrapozicionálásához kapcsolódik, és a reklámkampányon kívül is lehetett számos egyéb tényező, ami hatással volt a forgalomra. Ezt Dárdai Adrienn is hangsúlyozta a Kreatívnak, azonban azt is hozzátette: „Abban biztosak vagyunk, hogy a kampány hatással volt rá, szerepe volt ebben a növekedésben.” Hogy konkrétan mekkora, azokat további kutatásokkal igyekeznek majd meghatározni.
Kasszás Erzsi alakjával kapcsolatban Dárdai azt is elmondta, hogy külön hálásak, mert az őket ért kritika hatására elindult a CBA üzleteinek egységes szintre hozása, amire most óriási figyelmet fordítanak országszerte. Kasszás Erzsit – vagyis Balázs Andreát – el is vitték az ország számos CBA üzletébe, ahol a vásárlók és a munkatársak is találkozhattak vele. „Ezt meghirdettük az országjárás helyszínein, ahol Kasszás Erzsi látogatásai eseményszámba mentek, a vásárlók és a munkatársak is nagyon szerették a karaktert, a helyi média pedig rendszeresen beszámolt ezekről.”
Kasszás Erzsi az Umbrella kreatív és filmes gyártócég, illetve a CBA közös munkája, klasszikus reklámügynökség nem vett részt a megalkotásában. A koncepciót a CBA és az Umbrella csapata közösen dolgozták ki, a reklámot az Umbrella gyártotta, a médiaügynökség a Panmedia volt. A karakter bevezetését egy közel egyéves kutatás előzte meg az alkotók tájékoztatása szerint. A sorozat célja, hogy az üzletlánc közelebb hozza a márkát az emberekhez.
forrás: Kreatív Online / Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes