A kormányhivatalok és járási hivatalok feladatellátását tízmilliárd forint értékben informatikai fejlesztésekkel támogatja az a most induló program, amely a különböző hatósági nyilvántartások közötti adatkapcsolatot és az információk automatizált rendelkezésre állását teremti meg.
A projektet, amelynek megvalósítását az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozása biztosítja, ma mutatták be Szegeden, a konzorciumvezető, Csongrád Megyei Kormányhivatal épületében.
A Miniszterelnökség, a Csongrád Megyei Kormányhivatal (konzorciumvezető), az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség konzorciumi együttműködése keretében megvalósuló, KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00043 azonosítószámú, "A hatáskör átcsoportosításból adódó szakrendszeri integrációs feladatok" című projekt célja, hogy az ügyfelek és a közigazgatási szereplők adatigényeinek teljesítése gyorsabban valósuljon meg. A téma és a program fontosságát az is igazolja, hogy a mai projektnyitón a konzorciumi partnereken kívül minden megyei és a fővárosi kormányhivatal is képviseltette magát.
A program eredményeként a kormányhivatalokon belül teljesül a szervezeti egységek közötti automatikus információáramlás. Ennek köszönhetően a társadalombiztosítási eljárásokban hatékonyabbá és átláthatóbbá válik az ügyintézés, egyszerűsödnek a munkafolyamatok, csökkennek az ügyfeleket érintő adminisztrációs terhek. Az átalakítások egyaránt szolgálják az ügyfeleket és megkönnyítik a közigazgatásban dolgozók munkáját. A fejlesztések célja az e-közigazgatási szolgáltatások körének bővítése, minőségének javítása, a munkafolyamatok egy részének digitalizálása és informatikai továbbfejlesztése. A projekt fizikai megvalósítása 2016. szeptember 1. és 2018. december 31. közötti időszakban történik.
A KÖFOP program keretében megvalósuló informatikai fejlesztésekről dr. Zöld-Nagy Viktória, a Miniszterelnökség területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára adott átfogó tájékoztatás: "A cél egy olyan szolgáltató állam megvalósítása, melyben az állampolgárok kiszolgálása minél hatékonyabban és magasabb színvonalon valósul meg. Ennek részét képezik az országosan elindult KÖFOP fejlesztések, melyek közvetett módon, informatikai fejesítésekkel segítik a Kormányablakok működését. Az elektronikus ügyintézés támogatása, a munkafolyamatok során használt szoftverek, adatbázisok fejlesztése lehetővé teszik, a gyorsabb kapcsolattartást és a folyamatok átláthatóságát."
Az ünnepélyes eseményen Juhász Tünde Csongrád Megyei kormánymegbízott az alábbi szavakkal köszöntette a jelenlevőket: "Büszke vagyok arra, hogy a projekt megvalósításában kiérdemeltük a konzorcium vezetői státuszt. Ez nagy felelősség, de egyben igazolás is arra, hogy eddigi, szakmai alapú és gyakorlati szempontú fejlesztéseink, informatikai problémafelvetéseink a Miniszterelnökség számára is figyelemre méltóak".
Zakar Péter, a Csongrád Megyei Kormányhivatal igazgatója beszédében kiemelte a SZAKINT projekt legfőbb elemeit: "A konzorciumvezetésükkel megvalósuló fejlesztés fő célja a kormányablakokban alkalmazott szakrendszerek integrálása. Az informatikai alkalmazások a jövőben lehetővé fogják tenni egy munkaállomáson belül több eljárást intézését. Ennek köszönhetően rövidül az ügyintézési idő és költséghatékonyabb lesz a működés. Korábban ilyen jellegű informatikai fejlesztésre nem volt példa a közigazgatásban, de a most útjára indított rendszer tovább bővíthető újabb és újabb elektronikus alkalmazásokkal. Ennek köszönhetően biztosított az adminisztrációs terhek folyamatos csökkenése."
A nyitórendezvényen a Csongrád Megyei Kormányhivatal bemutatta egyedi fejlesztéseit. A kormánymegbízottak megtekintették azt a buszt, mely mobil kormányablakként szolgál. A mozgó járműben egyszerre két munkaállomás szolgálja az állampolgárok ügyintézési folyamatait. Szintén itteni sajátosság az ország legtöbb munkaállomással rendelkező kormányablaka, ahol három különböző ügyfélszolgálat működik így az ügyfelek egy épületben több ezer féle állami szolgáltatást tudnak elérni.