2024.04.23, Kedd

Dr. Szabó Sándor: gyorsabb és hatékonyabb az ügyintézés a kormányhivatalokban

Nógrád Megyei Kormányhivatal

2017.04.24. 11:21

Az elmúlt év júliusától ismét átalakult a megyei kormányhivatalok eddigi szervezeti struktúrája, új feladatok delegálásával és az addigiak rendszeren belüli átcsoportosításával. Ezek a változások a folyamatos infrastrukturális fejlesztésekkel együtt az ügyfélbarát, ügyfélközpontú és átlátható közigazgatás megteremtését célozták meg. A Nógrád Megyei Kormányhivatal munkájáról és terveiről a Nógrád Megyei Hírlap kérdezte dr. Szabó Sándor kormánymegbízottat.

Hirdetés

– Milyen változásokat hoztak az elmúlt hónapok?

Az állami közigazgatásban évek óta nem volt béremelés és nagyok voltak a bérbeli különbségek is. A járási hivatalokban dolgozók sem tettek kevesebbet, mint a megyei főosztályok ügyintézői, mégis kevesebbet kerestek. Ezért a kormány döntése alapján felzárkóztatták az illetményeket. A dolgozók béremelése átlagosan 30-50 százalék volt, de az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatot tartóké akár a 100 százalékot is elérhette. Első körben a járási hivataloknál, majd a megyei kormányhivataloknál növekedtek a keresetek, követve azt az elvet, hogy a vezetők fizetése ezzel párhuzamosan stagnált. Jó döntés volt az is, hogy a megyei szintről országosan összesen hétezer-ötszáz dolgozó került át járási szintre, ezzel is érzékeltetve, hogy az állami közigazgatás megpróbál "közelebb menni" az emberekhez. A Salgótarjáni Járási Hivatal személyi állománya jelentősen bővült, a megyei kormányhivatal dolgozóinak egyharmada itt végzi munkáját.

 

– Hogyan látja? Bevált a 2011-ben bevezetett "egyablakos ügyintézés"?

Igen. Elmondható, hogy ez egy olyan átlátható közigazgatást teremtett, ahol az ügyfél áll a középpontban. A rendszernek köszönhetően az állampolgár egyre több hivatalos ügyét képes egy ügyfélablaknál elintézni. Az állam által nyújtott szolgáltatások egy helyre kerültek, így hatékonyabbá, gyorsabbá vált a feladatellátás, ezzel lényegesen rugalmasabbá téve a közigazgatást. Az intézhető ügykörök száma is a kezdeti 29-ről több mint 1500-ra nőtt. Ezen fejlesztések folytatódnak jelenleg is, azzal együtt, hogy a kormányhivatalokhoz további feladatok kerültek.

 

– Kérem, mondjon példákat!

Az év elejétől a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) megyei kirendeltségei a megyei kormányhivatalok részeként működnek tovább Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató Főosztályként. Ezt a szervezeti egységünket április 18-tól Bacsa Annamária vezeti. Itt említeném meg, hogy január 21-től új szervezeti egységként működik a Salgótarjáni Járási Hivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztálya. Feladatai között szerepel a hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek, valamint az ezekhez kapcsolódó panaszok és közérdekű bejelentések kivizsgálása, továbbá az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásokkal összefüggő feladatok elvégzése.

 

– Beszélne a további tervekről?

Jelenleg az előkészítő tárgyalások folynak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nógrád Megyei Igazgatóságával arról, hogy a kormányablakoknál kihelyezett ügyfélszolgálatuk legyen. Ami ebben az esetben is a legnehezebb, az az informatikai rendszerek összehangolása, de a Miniszterelnökség feltett szándéka, hogy a jelenlegi bonyolult üzemeltetési rendszert fokozatosan egységes informatikai háttér szolgálja ki. Az általános felfogás szerint a közigazgatás feladata elsősorban a jogszabályok végrehajtása és ellenőrzése, a modern megközelítés szerint azonban a közigazgatást egyre inkább a szolgáltatási tevékenység jellemzi.

 

Forrás: Nógrád Megyi Hírlap

AktuálisügyintézésNógrád Megyei Kormányhivatalközigazgatás