A jövőre 10 éves Royalsekt Zrt. új vezérigazgatóval és számos új termékkel fordul rá az ünnepi szezonra. Fórián-Szabó Róberttel arról beszélgettünk, hogyan lehet a pezsgőt az ünnepek mellett a hétköznapok világába is elhozni.
Évente 5 millió üveg pezsgő készül el a Royasekt Zrt. izsáki pezsgőgyárában – a vállalat ezzel egyértelműen a hazai piac legnagyobb magyar tulajdonú szereplője. Idén ősszel a Royalsekt Zrt. élére a tulajdonosok a pályáját több mint 10 éve az izsáki pincészetnél gyakornokként kezdő Fórián-Szabó Róbertet nevezték ki, aki korábban a vállalat marketing igazgatója volt.
„Az a célunk, hogy évről-évre egyre jobb minőségű, szebb csomagolású pezsgőt adhassunk el egyre szélesebb vásárlói rétegnek. Nem csak az év végén, hanem az egész évben is” – mondja el a vezető. Miután tíz év alatt több márka felépítésében is részt vett, most a Szent István pezsgőcsalád új tagjait mutatja be: a vállalat három innovatív és divatos csomagolású terméket dob piacra.
„Ezeket most, az idei évben vezettük be, gyakorlatilag pár hete kezdtük el a palackozást, és már számos üzlet polcán megtalálhatóak az üvegek - szóval egy nagyon friss történetről beszélünk” – fejti ki. Három ízben és három élénk színű palackban érkezik meg boltokba a nyers, nulla gramm cukortartalmú Szent István Brut Nature, az olasz Asti-típusú muskotályos Szent István Spumante és a félszáraz Szent István Rozé pezsgő. Az új Szent István pezsgők mellett a korábbi Szent István pezsgők is a választék részét alkotják.
„A Royalsekt egy magyar vállalat, 1972 óta készítenek Izsákon pezsgőt” – mutat rá Fórián-Szabó Róbert, majd kifejti: amikor a jelenlegi tulajdonosok 10 éve megvették a pincészetet, az akkor gyártott márkák jelentős része egyszerűen nem volt akkori formájában piacképes, így egy nagyon komoly termékfejlesztést kellett végrehajtani. „Új márkákat kellett kitalálni, azokat be kellett vezetni a piacra.”
A marketing-területről érkezett új vezérigazgatónak nagyon jó gyakorlóterep volt ez, munkája nem is maradt jutalom nélkül: 2011-ben Franciaország legrangosabb nemzetközi pezsgőversenyén a világ legjobb 10 pezsgője közé választották a Szent István muskotályos változatát. „Sem mindaddig, sem azóta nem ért el magyar pezsgő ezen a versenyen ilyen eredményt” – derül ki Fórián-Szabó Róbert szavaiból, aki, mint kiderül, azóta is rendszeresen figyeli, tud-e a pezsgő nyomába lépni bárki is a hazai mezőnyből. „Eddig nem került erre sor, ezért is tekintjük ezt kiemelkedő eredménynek mind a mai napig.”
A több mint 350 szőlőtermelővel szerződésben álló cég idén 220 ezer mázsa szőlőt dolgozott fel, ami egyrészt saját, másrészt országos rekord is. „Mi magyar alapanyagból dolgozunk, kiemelt figyelmet fordítva a helyi szőlőfajtákra, mint az Arany Sárfehér vagy a Cserszegi Fűszeres. Az új Szent István Nature Brut-ben körülbelül 40 százalék a Sárfehér fajta aránya” – árulja el az igazgató. A Szent István Spumante pedig 100 százalékban Cserszegi Fűszeresből készül.
A reformer pezsgőgyár-vezető az új pezsgők piacra dobása mellett meghatározta a vállalat hosszabb távú céljait is, melyekkel mind a Royalsektnek, mind pedig a teljes hazai ágazatnak új lökést kíván adni: meg akarja törni a pezsgőivás év végi időszakra eső túlsúlyát. „A pezsgő ma ünnepi ital, azonban kezd lassan kialakulni egy második szezon is” – fejti ki. Ebben nem kevés szerepe van az alföldi vállalatnak és személyesen Fórián-Szabó Róbertnek is.
„Öt évvel ezelőtt kezdtünk el a nyári fesztiválokra hangsúlyt fektetni – ez az én projektem volt” – mondja el. Itt évek óta a Szovjetszkoje Igrisztoje pezsgővel képviselteti magát a Royalsekt. Az idősebb korosztályokban nosztalgikus emlékeket felidéző márkát a nyári partikon mutatták be a fiatalabbaknak: „először az EFOTT-on vettünk részt, majd ennek kapcsán kerültünk kapcsolatba a Sziget Kft. által szervezett többi fesztivállal is” – mondja el. A szovjet pezsgőt azért is megkedvelte a fesztiválozó 18-25 éves korosztály, mert innovatív, törésbiztos palackban árulják, ami mindezekkel együtt esztétikai szempontból is kedvező képet fest.
A vezérigazgató elmondja azt is, miért kiemelt fontosságú, hogy minél tovább képviselni tudja magát a cég ezeken a helyeken is. „Az elmúlt évek távlatában látszik, hogy ez a korosztály megszokja, hogy egy buliban ott van a sör, a bor, a vodka és a többi mainstream ital mellett a pezsgő is” – mutat rá. „Így, amikor buliba mennek, grillpartit rendeznek, vagy egy nehéz hétköznap után otthon ülnek, akkor is eszükbe jut a pezsgő, mint opció, mert emocionálisan kötődnek hozzá” – fejti ki.
A hazai pezsgőkultúra fejlesztését célul kitűző Fórián-Szabó Róbert emellett a Szovjetszkojét először megkedvelő piaci rétegről sem feledkezik meg. „Nagyon örülünk, hogy a nemrég elindult reklámkampányunkhoz Gesztesi Károlyt tudtuk felkérni. Amikor ő elmondja, hogy Szovjetszkojéval koccint, az hiteles” – mutat rá. „A reklám hallható rádióban, de készült hozzá videóklip és plakátokon is találkozhatnak a kampányunkkal az emberek. Sőt, egy Facebook nyereményjátékot is indítottunk az év végéig, ahol sok Szovjetszkojés ajándékkal lepjük meg a szerencséseket."
A vállalat napi irányításában továbbra is aktívan részt vesznek a tulajdonosok is, ami a folyamatos változások mellett garancia a korábbi előnyök, értékek és irányok megőrzésére is – mondja el az új vezérigazgató. „Ez egy családi vállalkozás, ahol közösek a célok és a sikerek. Ennek megfelelően alakítjuk ki a hosszabb távú stratégiát is, amitől azt reméljük, hogy továbbra is sikeresek tudunk maradni.”
Szabó Ákos
A Hollóháza és Pálháza térségét fejlesztő beruházás kiemelt részét képezi két híd felújítása és egy híd átépítése, továbbá a közvilágítási hálózat fejlesztése.