Több, mint 12 kilométer hosszan.
Hat Nógrád vármegyei településen kezdődtek útfelújítási munkálatok a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megrendelésére, európai uniós támogatással. A HE-DO kivitelezésében, a TOP Plusz program keretében megvalósuló beruházás több mint 12 kilométernyi útszakasz korszerűsítését tartalmazza, három hídszerkezet felújításával együtt – számol be közleményében a cég.
A komplex útfelújítási munkálatok 2025. június első napjaiban kezdődtek meg hat Nógrád megyei település – Nógrádkövesd, Galgaguta, Kazár, Magyarnándor, Nagykeresztúr, valamint Szátok és Kétbodony – térségében. A beruházás a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megrendelésére, európai uniós forrásból, a TOP Plusz program részeként valósul meg. A projekt több eleméről korábban a Magyar Közút sajtóeseménye alkalmából külön is beszámoltunk lapunkban.
A munkálatok során több mint 12 kilométer elöregedett burkolatú útszakasz kap új aszfaltréteget, a forgalmi igényekhez igazított megerősített szerkezettel.
Ezen kívül korszerűsítik az útszakaszok vízelvezető rendszerét, felújítják a forgalomtechnikai jelzéseket és a közlekedésbiztonsági elemeket. A projekt három hídszerkezet rekonstrukcióját is tartalmazza, amelyeknél a szigetelés, víztelenítés és biztonsági berendezések megújítása történik.
A HE-DO felidézi: a munkaterületek hivatalos átadására 2025. június 5. és 10. között került sor. Ezt követően megkezdődtek az előkészítő munkálatok: a forgalomkorlátozások kihelyezése, növényzetirtás, padkanyesés, valamint az árkok tisztítása és profilozása. A kivitelezés következő szakasza a profilmarás, majd az aszfaltburkolat helyreállítása, a pályaszerkezet megerősítése, valamint a vízelvezető és biztonsági elemek telepítése lesz.
A projekt egyik különlegessége a 2117. jelű Érsekvadkert–Romhány összekötő úton alkalmazott hideg REMIX technológia, melynek során újrahasznosítják a meglévő burkolatot. A 1287 méter hosszú szakaszt a kivitelezés idejére – előreláthatólag 2025. augusztus 29-ig – teljes szélességében lezárták. A technológia kivitelezését a KM Építő Kft. végzi, amely a projekt más szakaszain is közreműködik a biztonsági rendszerek kiépítésében.
A projektek várhatóan 75–120 nap alatt készülnek el, így az érintett útszakaszokon 2025 szeptemberére–októberére tervezhető a teljes körű befejezés és átadás.