Elsősorban elektronikus úton történik az ügyintézés a Nógrád Megyei Kormányhivatal foglalkoztatási osztályain. Kérik, az álláskeresőként történő nyilvántartásba vétel, valamint az álláskeresési ellátás iránti kérelem esetén is az elektronikus ügyintézést részesítsék előnyben.
A lakosok kérelmeiket beadhatják az eugyintezes.munka.hu oldalon, illetve elküldhetik e-mailen keresztül a lakó vagy tartózkodási helyük szerint illetékes járási hivatal foglalkoztatási osztályának. Akik az elektronikus ügyintézést nem tudják megoldani, postán juttassák el a dokumentumokat. Amennyiben csak személyes megjelenéssel tudja teljesíteni a kérelem vagy az ellátás megállapításához szükséges dokumentumok leadását, azt gyorsított eljárás mellett, a foglalkoztatási osztályok előtereiben elhelyezett gyűjtődobozok útján teheti meg. Kérdés esetén a járási hivatalok foglalkoztatási osztályainak munkatársai telefonon adnak bővebb felvilágosítást.
Személyes megjelenés helyett kérik a lakosságot, válassza az elektronikus ügyintézést.
A nyilvántartásba vétel, illetve ellátás megállapítása iránti kérelmek benyújtása az eugyintezes.munka.hu oldalon keresztül lehetséges. A kérelmező itt elsőként a kapcsolattartási nyilatkozattal találkozik, amelyet a "Tudomásul veszem" gomb megnyomásával tud elfogadni. A folytatásban a TAJ-szám és születési dátum megadásával lehet továbblépni, majd az e-mail cím megerősítése szükséges. Az e-mailben érkező nyolcjegyű kód használatával lehetséges továbblépni, majd kiválasztani a szükséges "Előzetes nyilvántartásba vételi kérelem" menüpontot. Ezt követően a kérelmező e-mailt fog kapni a további tudnivalókról.
Az álláskeresőknek lehetőségük van egy kérelembenyújtást segítő alkalmazás igénybevételére. A nyilvántartásba vételi szándékot a szokásos módon kell jelezni az eugyintezes.munka.hu oldalon. Ezután az illetékes foglalkoztatási osztály e-mailben igazolja vissza az ügyfélnek a szándékbejelentés fogadását, továbbá tájékoztatja arról, hogy a nyilvántartásba vételi és álláskeresési ellátás megállapítása iránti kérelmet a nyilvantartas.nfszkerelem.hu oldalon szükséges benyújtani. Az ügyfél az illetékes foglalkoztatási osztálytól kapott e-mailben található érkeztető számmal, továbbá a születési dátumából képzett kóddal tud belépni.
Az álláskeresőnek elsőként a kérelmet szükséges kitölteni, ezt követően az ebből generált pdf kiterjesztésű dokumentumot le kell tölteni saját számítógépére. A mentést követően űrlapon a járadék megállapításához szükséges dokumentumokat kell feltölteni. A munkáltatótól kapott dokumentumokat lefotózva vagy szkenelve szükséges elsőként a saját számítógépére menteni, majd az űrlapon leírtak szerint onnan csatolni a kérelemhez. Az így kitöltött kérelmet a beküldés gombbal kell elküldeni az illetékes foglalkoztatási osztálynak.
Amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval, abban az esetben a kitöltött kérelmet pdf fájlformátumba mentés után, a mellékletekkel együtt az e-Papír szolgáltatás segítségével is beküldheti.
Az előbbiekben ismertetett elektronikus lehetőségek útján a keresőtevékenység is bejelenthető, illetve kötelező együttműködésüket is teljesíthetik ezen a felületen. Az ellátás megszüntetésével és a nyilvántartásból való törléssel kapcsolatos dokumentumokat ügyfélkapura, e-mailben vagy postai úton kézbesítjük. Az ellátás lejárta esetén a folyósítást megszüntető dokumentumokat, továbbá a foglalkoztatást helyettesítő támogatás megállapításához szükséges hatósági bizonyítványt az ügyfélkapura, illetve e-mailben vagy postai úton kézbesítjük. A nyugdíj előtti álláskeresési segély iránti kérelmet elsősorban szintén ügyfélkapun keresztül, e-mailben vagy postai úton lehet benyújtani.
Kérik, hogy ja elentkezést a továbbiakban (is) elektronikus úton, e-mailen keresztül küldjék meg. A foglalkoztatási osztályok munkatársai szintén e-mailben fognak tájékoztatást adni a következő időpontról.
Aki hatósági bizonyítványt kíván igényelni, ugyancsak e-mailben jelezze a lakó vagy tartózkodási helye szerint illetékes foglalkoztatási osztálynak. Aki rendelkezik ügyfélkapu hozzáféréssel, ott kapja meg az igazolást, a többieknek postai úton kézbesítik.
A Foglalkoztatási Szolgálat honlapja megújult, a felületen folyamatosan bővül az elektronikusan intézhető ügyek száma folyamatosan bővül.
A Nógrád Megyei Kormányhivatal foglalkoztatási osztályainak elérhetőségei
Salgótarjáni Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztálya
Cím: 3100 Salgótarján, Fürdő út 3.
Telefonszám: +36 32 316 624
E-mail: [email protected]
Balassagyarmati Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály
Cím: 2660 Balassagyarmat, Ady Endre utca 2.
Telefonszám: +36 35 795 116
E-mail: [email protected]
Bátonyterenyei Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály
Cím: 3078 Bátonyterenye, Madách út 6/B.
Telefonszám: +36 32 553 366
E-mail: [email protected]
Pásztói Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály
Cím: 3060 Pásztó, Cserhát lakónegyed 11.
Telefonszám: +36 32 460 056
E-mai: [email protected]
Rétsági Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály
Cím: 2651 Rétság, Radnóti út 2.
Telefonszám: +36 35 550 118
E-mail: [email protected]
Szécsényi Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály
Cím: 3170 Szécsény, Kossuth út 23.
Telefonszám: +36 32 370 986
E-mail: [email protected]
Kérik, csak a legszükségesebb esetben keressék fel személyesen a foglalkoztatási osztályokat.