Drégelypalánk és Ipolyhídvég között a Roden és a Pont-TERV nem csupán egy átkelő, hanem több mint 1 kilométernyi új út dokumentációját is elkészíti.
Folyamatosan zajlik a második világháborúban megszakadt kapcsolatok helyreállítása az Ipoly két oldalán élő magyar települések között. Május végén arról számoltunk be, hogy a Nógrád megyei Drégelypalánk és az államhatár túloldalán található Ipolyhídvég (Predmostie) közötti hídépítésről államközi megállapodás született Szlovákiával, most pedig már a tervpályázat döntéseit is kihirdették.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló híd- és útépítés hivatalos dokumentációját az uniós közbeszerzési értesítő szerint a RODEN Mérnöki Iroda Kft. és a Pont-TERV Zrt. fogja elkészíteni nettó 37,46 millió forintos költséggel.
A Drégelypalánk és Ipolyhídvég közötti kapcsolatot megteremtő fejlesztés során egy 50 méteres egynyílású, alsópályás ívhidat építenek fel. Ezzel együtt egy kapcsolódó közutat is átadnak, melyet
Az Ipoly-menti hídépítési projektekről többről is beszámoltunk már korábban: többek között
hídfejlesztései kapcsán is kormányközi megállapodások születtek, illetve közbeszerzési eljárások indultak.
Alapvetően arra kell törekednünk, hogy az épülő két blokk az üzemeltetés szempontjából a lehető legjobb legyen – ez Járfás Tamás hitvallása. A Paks II. Zrt. Általános Műszaki Osztályának vezetője számára alapérték a lojalitás a létesítményhez, az új atomerőműhöz. Munkatársaival azon dolgoznak, hogy a blokkok üzemeltetésével kapcsolatos célok teljesüljenek.