Az előadás témái között szerepelt többek között a személyi nyilvántartás továbbfejlesztése, a személy adott naptári napnak megfelelő aktuális adat lekérdezése, személy adat történetisége, családi kapcsolat, hatósági bizonyítvány kiállítása, adattovábbítás, javítási lehetőségek teljes körű megoldása, munkakosár funkció továbbfejlesztése (szignálás),rendszerszintű lekérdezések, karbantartás (adattisztítás funkciója).
A Nógrád Megyei Kormányhivatal az „Elektronikus Anyakönyvi rendszer továbbfejlesztése és az Elektronikus Anyakönyvi Rendszer kezelésével összefüggő legfontosabb gyakorlati tudnivalók” címmel a megye anyakönyvvezetői részére tartott szakmai napot.
A rendezvényre a Megyeháza Dísztermében került sor, amelyen több mint nyolcvan Nógrád megyei anyakönyvvezető vett részt. Az előadást Prém Nóra, a Belügyminisztérium Személyi Nyilvántartási és Igazgatási Főosztály Személyi Nyilvántartó Osztályának munkatársa tartotta.