A jelenlegi MÁV-menetrendben nem hivatalos információik szerint "járványügyi intézkedésként" jelentős vonatszám-leépítés lép életbe június 8-tól. Lényegében megszűnne az Ipoly-völgyi (Drégelypalánk-Ipolytarnóc) vasúti közlekedés (Ipolytarnóc felé mindegyik, Drégelypalánk felé 4 vonatpár szűnne meg), a járatokat vonatpótló buszokkal helyettesítenék.
Az Ipoly-menti vasút leépítésének megakadályozását kérik a kormánytól nyugat-nógrádi polgármesterek - közölte Balassagyarmat polgármestere szerdán az MTI-vel.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárságának írt leveléhez csatlakozott a térség 16 polgármestere.
Ha átmeneti intézkedésről van szó, garanciát kérnek az éves menetrend szeptemberi visszaállítására - mondta Csach Gábor -, illetve kérik az önkormányzatok által elfogadott 2020/2021. évi menetrend garantálását is, hogy a jövőben a vasút megtartásán túl lehetőség legyen a fejlesztésére is.
Tartalmazza a levél azt is, hogy az Ipoly menti vasutat, "véráldozatok árán, éppen száz éve mentették meg az országnak".
Emlékeztetnek arra, hogy 1919. január 29-én Balassagyarmat polgárai kiűzték a városból a megszálló cseh katonákat, a város e hazafias tettnek köszönhetően viseli ma hivatalosan a Civitas Fortissima nevet. E történelmi esemény jelentősége nagyban hozzájárult ahhoz, hogy nemcsak az Ipoly-völgyi vasút, hanem az Ipolytól délre eső települések is Magyarország részei maradhattak - áll a levélben.