Dr. Kalocsai Péter, a Nógrád Megyei Kormányhivatal főigazgatója a képzést sikeresen elvégző kollégák hivatali köszöntésén megfogalmazta: a kormányablak ügyintéző is egy olyan szakma, amiről 10 évvel ezelőtt nem gondoltuk, hogy egyszer majd létezni fog.
- Amikor egy szakterület fejlődik, akkor természetszerűleg jönnek létre olyan képzési formák, melyek korábban nem léteztek, de a gyakorlat életre hívta őket. A közigazgatásban az elmúlt 8 évben grandiózus változások zajlottak, olyan paradigmaváltások, melyek ennek a képzésnek is megalapozták a létjogosultságát. A kormányablak ügyintézői képzés abban a specialitásban erősíti meg önöket, hogy a létező legszélesebb spektrumon tudjanak eligazodni az államigazgatás rendszerében. Ma egy kormányablakban óriási számú, több mint 1500 ügyet lehet elintézni. Tudjuk, hogy az ügyek jelentős része ettől kisebb, egy jól behatárolható néhány tucatnyi ügykörbe sorolható. Azonban ahogyan egy háziorvostól is elvárjuk, hogy a hétköznapiakon túl ismerje fel a legkülönbözőbb, sokszor ritka eseteket is, úgy a kormányablak ügyintézőtől is elvárjuk, hogy képes legyen azonosítani a legkülönfélébb ügytípusokat, továbbá hogy a háttérben kialakuló informatikai támogatással együtt ezeket képes legyen kezelni is - mondta Dr. Kalocsai Péter.
A Nógrád Megyei Kormányhivatal főigazgatója kitért arra is, hogy szintén nagyon fontos paradigmaváltás volt a közigazgatás közelmúltjában az ügyfélcentrikus, szolgáltató jellegű ügyintézés kialakítása.
- Igyekszünk búcsút inteni annak a gyakorlatnak, amelyben a hivatal egyfajta "elefántcsont-toronyból" az állam imperátori hatalmát közvetíti az állampolgárok felé. Mind inkább azt szeretnénk - és hivatalnoki szerepünk mellett magánemberként is azt várjuk el -, hogy az állampolgárok valóban partnernek érezzék a hivatalt - tette hozzá Dr. Kalocsai Péter.