2024.11.21, Csütörtök

Ma Kiskőrös volt a „Soros” - az Index-en és a HVG-n

Bácsmegye.hu

2018.01.16. 19:11

A címben kissé plagizálva az elhíresült „sertésfeliratot” - ami egyébként a graffiti műfajnak új felületet mutatott – meg kell állapítani, hogy a világban ugyan sok véletlen előfordulhat, de abban semmi véletlenszerű nincs, ha egy napon egyszerre érzi fontosnak az Index és a HVG, hogy a maga módján méltassa Kiskőrös város alapításának a háromszázadik évfordulóját!

Na jó, nem pontosan ezt a nemes eseményt mutatják az elfogultsággal csak „néha” vádolható szerkesztőségek írásai. Valójában a Kiskőrösön a háromszázadik évfordulóra meghirdetett logópályázatra érkező pályamunkákat kritizálják az írások.

Az izzadságszagot árasztó kritikák elképesztően nehéz feladatra vállalkoztak. A pályázaton vélhetően vesztes Hellodesign stúdióra hivatkozva azt próbálják bemutatni, hogy a pályamunkák alapján eredményt hirdető „nem szakmai zsűri” rossz döntést hozott. Igen kedves olvasó, lassan egy hónapja dúl a virtuális háború a kiskőrösi Facebook oldalon arról, hogy a kiválasztott logó szép vagy nem szép... Az csupán a kiskőrösieknek egy kellemes eredménye ennek a vitának, hogy idő közben a városi oldal követőinek a száma közel ezerrel nőtt meg, a posztot, így az alapításra készített nyertes logót pedig több, mint tizenegyezren tekintették meg – tudatosítva magukban, hogy 2018-ban ünnepeli Kiskőrös az alapításának a háromszázadik évfordulóját!!! (Ezt a hetvenes években született marketingesek úgy hívják, hogy elképesztő mértékű ingyen reklám!)

 

Ezen a ponton máris megállapítható, hogy Magyarországon ennél jobban már nem mehetnek a dolgok, ha számos fórumon és mára a két hazai sajtóóvoda két kimagasló orgánumánál, az Index-nél és a HVG-nél is az a legnagyobb probléma, hogy Kiskőrös alapításának a háromszázadik évfordulóját milyen logó ékesíti. Tényleg nem értékelve a soron következő, avagy „soros” (!) kampány előtti felkészülési időszakát ezeknek a szélmalomharcot vívó szerkesztőségeknek, de felmerül a kérdés az írásokat olvasva: ...van még lejjebb?

 

Azt már elfogadta az Alföld népe is, hogy ezt a két kimagaslóan nem öncélú orgánumot komoly fenntartásokkal szabad olvasni. Azzal viszont nehéz lesz a nagyérdemű tulajdonosok elé állni a 476000 rajongót számláló Index-nek, aki e témában az első cikket tette közzé, hogy miért csak 123-an lájkolták az összes kiskőrösit vitriolosan leostobázó cikket, amikor a mindössze 5025 követővel rendelkező kiskőrösi Facebook oldalra kitett poszt is 51 lájkot kapott.

Az viszont már a rendkívül kínos kategóriába tartozik, hogy az 515000 rajongóval rendelkező HVG-n megjelent írást nem „lájkolta” az írást megjelenő 6 órában senki. A cikkhez egyetlen hozzászólást írt egy sokatmondó fedőnevű fórumozó:

jobbbb • 5 órája

még egy országos ügy,amiről véleményt kell mondani a hvg-nek.
persze,ha a cikk írójának egy jó ismerőse is van a vesztesek között,akkor már érthető is.”

- ehhez talán nincs is mit hozzáfűzni - a szerk.

 

Az is megállapítható, hogy messzire elér a kiskőrösi maroknyi ellenzék keze

Hiszen, ha a domain.hu oldalon bárki rákeres a hellodesign.hu cím tulajdonosára (amely cím át van irányítva a hellodesign.org című oldalra) akkor azt láthatja, hogy Torma Krisztián a domain használója. Torma Krisztián két társaságban érdekelt, a végelszámolás alatt álló MAMADESIGN Kft-ben és a regnáló Hellodesign Bt-ben, amelyben, mint üzletvezető és beltag van feltüntetve, dr. Torma Beatrix kültag mellett.

 

Se bevétel, se alkalmazott:

Ez utóbbi társaság egy igen érdekes pénzügyi eredményt ért el a Bisnode hiteles cégtár adatai alapján:

 

Méretadatok

 

Típus

2015

2016

2017

2018

Létszám

1 fő

0 fő

0 fő

0 fő

Árbevétel

0 millió Ft.

0 millió Ft.

-

-


 

Pénzügyi adatok

 

Típus

2009.01.01
-         
2009.12.31

2013.01.01
-         
2013.12.31

2014.01.01
-         
2014.12.31

2015.01.01
-         
2015.12.31

2016.01.01
-         
2016.12.31

eHUF

eHUF

eHUF

eHUF

eHUF

A

Árbevétel

750 

 

B

Egyéb bevételek

490 

 

C

Értékcsökkenési leírás

784 

 

406 

37 

D

Üzemi/üzleti eredmény

-1 204 

 

-420 

-55 

-18 

E

Adózott eredmény

-1 208 

 

-420 

-55 

-18 

F

Mérleg szerinti eredmény

-1 208 

 

-420 

-55 

 

G

Befektetett eszközök

2 669 

443 

37 

H

Forgóeszközök

1 390 

38 

38 

34 

16 

I

Követelések

1 377 

38 

38 

J

Pénzeszközök

13 

34 

16 

K

Eszközök összesen

4 067 

481 

75 

34 

16 

L

Saját tőke

79 

475 

55 

-1 

-19 

O

Hosszú lejáratú kötelezettségek

P

Rövid lejáratú kötelezettségek

3 988 

20 

35 

35 

Q

Kötelezettségek

3 988 

20 

35 

35 

R

Adósság fedezettség [=K/Q*100] %

101,98 %

8 016,66 %

375,00 %

97,14 %

45,71 %

S

Eladósodottság [=Q/L*100] %

5 048,10 %

1,26 %

36,36 %

-3 500,00 %

-184,21 %

T

Befektetett eszközök fedezettsége [=L/G*100] %

2,95 %

107,22 %

148,64 %

%

%

U

Jövedelmezőség [=E/A*100] %

-161,06 %

%

%

%

%

V

Fizetőképesség [=H/P]

0,35 

6,33 

1,90 

0,97 

0,46

 

 

Mindez már csak azért is érdekes, mert a hellodesign.org oldalon sok szolgáltatást lehet vásárolni, és az oldal alján a Hellodesign Bt. számára van minden jog fenntartva! Mindez természetesen nem zárja ki, hogy a stúdió más társaság közreműködésével működik, de mindenesetre érdekes, hogy a kiskőrösi logópályázattal kapcsolatban szinte érthetetlen mértékben kritikus stúdió jogainak a tulajdonosa egy köznyelven szólva „nullás cég”, élén a stúdió vezetőjével.

 

Természetesen egészen biztosak lehetünk benne, hogy a Kiskőrös ellen fáradhatatlanul lázító stúdiót jegyző Torma Krisztián, nem fényevő. Ám a stúdió által lebonyolított, kéretlen logópályázat, a hetek óta tartó internetes trollok jelentős támadása a kiskőrösi Facebook oldal ellen, és ma az Index és a HVG cikkei sokakban megfogalmazhatják azt a kérdést, hogy mégis ki áll e mögött az ostobának tűnő folyamat mögött?

 

Hiszen a nyertes logót készítő alkotó alkotása szép, a legjobban ábrázolja azt a letisztult kultúrát, amit Kiskőrös város a térségben képvisel. A pályázaton nyertes logó a kiskőrösieké, akik ezt a választott zsűri szavazata alapján el is fogadták és akik mindemellett pontosan tisztában vannak azzal, hogy a város alapításának a háromszázadik évfordulója nem egy logóról, hanem a saját történelmükről és annak ünnepéről szól.

 

Oltyán József

Kitekintőkiskőrös

Ajánljuk még