A MÁV feltételes közbeszerzést írt ki a Hatvan–Füzesabony vasútvonal tervezési feladataira, mintegy 1,7 milliárd forint értékben. A nyertes 300 nap alatt készítheti el az engedélyezési és kiviteli terveket.
Régen várt vasúti felújítás tervezési feladataira hirdetett feltételes közbeszerzést a MÁV. A 80-as vasúti vonal Hatvan és Füzesabony közötti szakaszának 62,214 kilométerét modernizáló projekt tervezőjét kereső tender jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben, mintegy 1,710 milliárd forint nettó becsült értékben. A tervezésre – mely az engedélyezési és a kiviteli tervek elkészítést is magába foglalja majd - 300 napot kap majd a nyertes mérnökiroda.
Az érintett szakaszon kétvágányú, villamosított 80-as elsődlegesen a fővárost köti össze a borsodi Miskolccal és a zempléni Sátoraljaújhellyel, de többek között a vonalon bonyolódik le Kassa felé nemzetközi, illetve Sátoraljaújhely és Nyíregyháza felé távolsági InterCity forgalom is.
A Hatvan és Füzesabony közti szakaszon 63 műtárgyat kell korszerűsíteni, majd a most készülő dokumentáció alapján, illetve a teljes több, mint 62 kilométeren a biztosítóberendezési és távközlési, illetve a felsővezetékek, a villamos alállomások és a térvilágítás modernizációját is meg kell tervezni.
Szintén elkészül a dokumentáció a nyíltvonali szakaszon és az állomások átmenő fővágányaiban a felépítmény és kitérők helyben történő cseréjére és az ehhez kapcsolódó feladatokra, annak érdekében, hogy a felújítás után a vasúti pálya tengelyterhelése alkalmas legyen 225 kN-ra és 120 km/h sebességre.
A projekt része továbbá Vámosgyörk és Nagyút állomásokon, valamint Adács és Karácsond megállóhelyeken peronátépítések megtervezése. Ezt a jelenlegi vágányvezetés és peronelrendezés, illetve a peronok szintbeni megközelítésének megtartásával, minden helyszínen 250 m hosszúságban kell elvégezni. Az új peronok magassága a sín felett 55 cm lesz.
Mint a tenderben megjegyzik: 2015-ben a Nagyút-Füzesabony szakasz nyíltvonali részén a jobb vágány az alépítmény- és a műtárgyak megerősítésével átépült, ezért ezeket a munkákat már nem kell elvégezni, így megtervezni sem.
Az M1-es autópálya új, szélesebb pályája nem fért el a régi portálszerkezetek alatt. A bontást az MKiF az eső ellenére is ütemterv szerint végezte el.
A Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. budaörsi logisztikai központja új csarnokkal gyarapodik a SWIETELSKY Magyarország Kft. kivitelezésében.