A vízmű telephelyén keresztül, külön erre a célra épített rémpán tuddja csak megközelíteni a munkaterületet a HE-DO.
Hasznos és Mátrakeresztes között, a hasznosi víztározónál a balodali félpálya leszakadt a földmű rézsű megcsúszása miatt. Ennek következtében 2023. augusztusa óta félpályás közlekedés lehetséges ezen a rövid útszakaszon.
A projektnek köszönhetően hamarosan újra megindulhat a kétsávos, kétirányú forgalom, biztonságos földmű kiépítése mellett – derül ki a generálkivitelező HE-DO tájékoztatójából. A projekt a Magyar Közút Nzrt. megrendelésében, hazai finanszírozással valósul meg. Alvállalkozóként a visszatartó rendszerek megépítését a KM Építő Kft. végzi el október végén.
A munkálatok szeptember elején kezdődtek el és szerződés szerint 60 naptári nap áll rendelkezésre a kivitelezésre.
„A projekt különlegessége a lecsúszott rézsű felület megközelítésének organizációja jelenti. A lecsúszott rézsű és ez által a munkaterület az ÉRV Zrt. (a helybeli vízművek – a szerk.) telephelyén keresztül közelíthető meg ráadásul oly módon, hogy az épület fala és a rézsűt támasztó régi, meglévő támfal között rendelkezésre álló hely alig 2 méter. Külön feljáró rámpát kell építenünk és óvatos, körültekintő módon kell a munkagépeinkkel dolgozni, nehogy megsérüljön a közeli üzemépület és a rézsűben található különböző szolgáltatók távközlési vezetékei” – ismertette a projekt érdekességeit Reichardt Jenő, a HE-DO főépítésvezetője.
A felújítás során a megcsúszott földmű és pályaszerkezet teljes elbontását majd pedig újjáépítését végzik el a fenti részletrajz szerint.
„A forgalom félpályás elterelése, a pálya és földmű bontás már megtörtént, jelenleg a meglévő rézsű lépcsőzése, új töltéstest készítése zajlik. Ezután következik a pályaszerkezet építése, a vízelvezető rendszerek felújítása és kiépítése, a visszatartó rendszerek építése, forgalomtechnikai elemek kiépítése, valamint a terep- és környezetrendezés”
– számolt be a főbb munkafolyamatokról a főépítésvezető.