Elindult a munka a Miskolc–Nyékládháza–Emőd–Mezőkeresztes-Mezőnyárád szakaszon.
Szeptemberben megkezdődött a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújítása, a mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek és a munkagépek, berendezések – írja honlapján a MÁV.
Hajnaltól éjszakáig egy sínpáron biztosítják folyamatosan a vonatok haladását, miközben a másikon ütemezés szerint zajlik a kivitelezés, éjjelenként pedig mindkét vágányon folyik a munkavégzés, hogy december 4-ig határidőre elkészüljön a pályarekonstrukció.
Hangsúlyozzák: noha ez a beruházás még teljes egészében a MÁV saját forrásaiból valósul meg, tartalmi értelemben már része az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv infrastruktúra-felújítási fejezetének. A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás és akár 5 perccel javulhat a menetidő is. A kivitelezés teljes költsége a MÁV saját forrásából mintegy 18 milliárd forint - derül még ki a tájékoztatóból.
Az első fázisban, október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újítják fel a bal vágányt a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Kft. fővállalkozásával. A start óta eltelt időben a Nyékládháza és Miskolc közötti szakaszra tervezett munkálatok jelentős hányadával pedig már végeztek.
Műszakonként mintegy 200-250 szakember közreműködésével, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával végzik a kivitelezést. Ebben része volt a 210 tonnás – Európában is ritkaságnak számító – korszerű SMD felépítménycserélő óriás gépláncnak, amellyel 9 nap alatt cserélte a kivitelező az ún. felépítményt, azaz a síneket és a vasbetonaljakat – derül ki a közleményből.
A nagygépes ágyazatrostálás is elkészült: 9,5 kilométeren közel 37 ezer tonna zúzottkövet rostáltunk, illetve cseréltünk egy speciális vasúti munkagéppel. Földmunkás ágyazatcserére is szükség volt mintegy 500 méteren, ezenkívül elkészült két híd szigetelési munkái is. A sín- és ágyazatcseréket követően folyamatosan halad a vágányok szabályozása, ágyazatpótlás és az útátjárók átépítése is.
A Nyékládháza és Emőd közötti részen szinten ütemterv szerint haladnak a munkálatokkal. Itt 5,5 kilométeren 21 ezer tonnányi zúzottkövet mozgatnak meg az átrostálás és a cserélés érdekében. Három híd szigetelését befejezték, a negyedik híd szigetelése még folyamatban van, és a mintegy 9000 betonalj kétharmadát cserélték ki. Hátra van még 95 darab 120 méter hosszú sínszál cseréje, valamint az útátjárók átépítése, a padkarendezés és az árkok kialakítása.
A menetrendváltozással kapcsolatos információkról a MÁV honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.