A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében (IKOP) valósul meg.
A 21. sz. főút mindhárom szakaszán, közel 15 km hosszan Heves és Nógrád megyében gőzerővel folyik a munkavégzés. A korszerűsítés célja, hogy az új, 2x2 sávos úttal bekössék Salgótarjánt és Nógrád megyét az országos gyorsforgalmi úthálózatba.
A Nógrád megyei szakaszokon 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben a kivitelezéssel érintett területeken Szurdokpüspöki-Pásztó-Tar között. Szurdokpüspöki és Tar között jelenleg mindenhol, a csomóponti ágakon, a csatlakozó országos utakon és a főpálya bal pályáján a bevágás szedése, töltés építése zajlik. Pásztó és Tar között a mátraszőlősi csomópont környezetében épül az ideiglenes terelőút, várhatóan szeptemberben a 21-es főút forgalmát átterelik. Ezen a szakaszon is megkezdődik a hídépítési munka bontással és alapozással.
Szabó Zsolt, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „A 21. számú főút fejlesztésével a kormány betartja az ígéretét, amely biztos munkahelyeket és megélhetést biztosít a helyiek számára, hiszen már most megjelentek a nagybefektetők Hatvan, Lőrinci és Heréd településeken. A kivitelezés befejeztével a térségben élők sokkal gyorsabban és biztonságosabban érik majd el a fővárost, valamint Salgótarján is bekapcsolódik a gyorsforgalmi úthálózatba.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „A kivitelezéssel érintett teljes Heves megyei szakaszon 60km/h sebességkorlátozás van, és előzési tilalom. Ez évben várhatóan elkészül a szakasz elején a meglévő burkolat marása egy réteg aszfalttal megerősítve, illetve a szakasz jelentős részén megépül a bal pálya aszfalt kötőréteg szintig. Ezt követően év végén tervezi a kivitelező átterelni a forgalmat a részben újonnan megépült pályára, hogy a téli időszakban elbonthassa a jobb oldali meglévő 21-es főutat.”
A NÓGRÁD MEGYE II. ütemben Szurdokpüspöki és Pásztó között, 4,5 kilométeren építik ki a 2×2 sávos utat. A kivitelezést a Colas Út Zrt., az EuroAszfalt Kft. és a Colas Hungária Zrt. által alkotott konzorcium végzi 8.037.354.089 forintért. Az építkezés során a meglévő Sertéstelep megközelítésére a jelenlegi csomópont területén csökkentett paraméterű különszintű csomópontot alakítanak ki, ahol a 21 sz. főút felett vezetik át a sertéstelepi utat. A 2122 j. hollókői út csatlakozásánál kialakítják a Pásztó déli rombusz típusú csomópontot. Ide kötik be a 2408 j., Pásztó felé, valamint a 2127 j., Csécse felé vezető utak korrekcióját, ezzel együtt a mellékutak meglévő 21 sz. főúti csatlakozását megszüntetik. A Sertéstelep után vadátjárót építenek.
A NÓGRÁD MEGYE III. szakasz keretében Pásztó – Mátraszőlős – Tar között négynyomúsítják a 21. sz. főutat mintegy 3,7 kilométer hosszban. A kivitelezést a HE-DO Kft. végzi 6.349.998.876 forintért. A projekt során a Pásztó nyugati, jelenleg szintbeni csomópont helyett, attól kis mértékben dél felé eltolva, különszintű csomópontot alakítanak ki, amelyben a 21 sz. főút felett vezetik át a pásztói Irinyi utcát. A TSZ telepre vezető út csatlakozása továbbra is megmarad, gyorsító és lassító sávok kialakításával. Mátraszőlős 21. sz. főúti csatlakozásánál turbó típusú kétsávos körforgalmi csomópontot építenek, amelyben a gyalogosok közlekedése aluljáróval lesz biztosítva a 21 sz. főút alatt.
A 21. sz. főút négynyomúsítása további Nógrád megyei szakaszok megépítésével folytatódik. A Tar-Mátraverebély és Mátraverebély-Bátonyterenye között épülő 2×2 sávos út kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárása folyamatban van. Eredményes eljárás esetén a további két szakasz kivitelezése a nyertes vállalkozónak a munkaterület átadásával és előkészítő munkálatokkal 2016 végén megkezdődhet.
forrás: nif.hu
Keresik a kivitelezőt a XVI. században épített vadnai öreg vízimalom belső tereinek felújítására és gépészetének működőképessé tételére, valamint az 1800-as években emelt istálló és parókia épületeinek rekonstrukciós munkáinak elvégzésére.
Keresik a kivitelezőt a XVI. században épített vadnai öreg vízimalom belső tereinek felújítására és gépészetének működőképessé tételére, valamint az 1800-as években emelt istálló és parókia épületeinek rekonstrukciós munkáinak elvégzésére.