Az e-autók üzemeltetése és karbantartása nagyságrenddel olcsóbb, mint a belső égésű motorral hajtottaké.
A kormányzati támogatási program módosításával, akár évi 5 ezerre bővülhet az eladott új elektromos autók (e-autók) száma az elmúlt évben értékesített mintegy 1800-hoz képest – mondta a Gépjárműkereskedők Országos Szövetségének elnöke az M1 keddi műsorában.
Gablini Gábor közölte: ha egy azonos kategóriájú belső égésű motorral üzemelő, illetve egy e-autó közötti árkülönbséget a jelenlegi 5-6 millió forintról 1-2 millióra le lehet csökkenteni, akkor az elektromos autók már olcsóbbak.
Mint elmondta: a teljes élettartam figyelembe vételével már ma is versenyképes az e-autók ára, ha pedig 1-2 millió forintra sikerül lecsökkenteni a kategórián belüli különbséget, az jelentősen megmozdíthatja a piacot.
Ugyan az e-autók, főleg a hatótáv korlátai miatt még nem válthatják ki teljes egészében a hagyományos járműveket, ám pont abban a városi környezetben használhatók leginkább, ahol nagy a környezetszennyezés mértéke – mondta Gablini Gábor.
Európa egyik legnagyobb vasútfejlesztése a célegyenesbe ért: lezárultak a nagysebességű próbák, a vonal decembertől radikálisan átalakítja a régió közlekedését.
Csaknem két hónapra hétköznaponként is megnyílik a Pesti alsó rakpart. A mozogni és kikapcsolódni vágyók június 21-től (szombattól) várhatóan augusztus 15-ig (péntekig) autómentes környezetben használhatják a Jane Haining rakpartot az Eötvös tér és az Erzsébet híd közelében lévő Irányi utcai lehajtó között, ahol programok sora várja az érdeklődőket. Hétvégente a már jól bevált gyakorlatnak megfelelően a Margit híd és az Erzsébet híd (Irányi utca) közötti autómentes rakpartszakaszt vehetik birtokukba a fővárosiak és az idelátogatók.