Nógrád megye hét legjobb tűzoltócsapata mérte össze szakmai tudását a Nógrád Megyei Tűzoltó Szakmai Versenyen Salgótarjánban, az egész napos verseny után a délutáni órákra az is kiderült, hogy a bátonyterenyei tűzoltók bizonyultak a legjobbnak.
Immár másodjára lepték el egy napra Salgótarján Főterét Nógrád megye tűzoltói, s bizonyították szakmai tudásukat kollégáik, a nézők és a média munkatársai előtt.
A megyeszékhely adott otthont a Nógrád Megyei Tűzoltó Szakmai Verseny tűzoltási, műszaki mentési gyakorlati komplex feladat rajkötelékben való végrehajtásának. A verseny, amelyen a salgótarjáni, balassagyarmati és pásztói hivatásos tűzoltó-parancsnokságok, valamint a rétsági, a berceli, a szécsényi és az idén augusztusban működését megkezdő bátonyterenyei katasztrófavédelmi őrsök hét legjobb csapata vett részt, három részből állt: elsőként elméleti tudásukról adtak számot, majd a gépjárművezetők bizonyítottak a rutinpályán, végezetül pedig a verseny leglátványosabb és legösszetettebb feladateleme, a nyolc állomásos tűzoltási és mentési pálya teljesítése volt a feladat.
A csapatokat reggel nyolc órakor Berecz György tűzoltó ezredes, megyei katasztrófavédelmi igazgató és az igazgatóság vezetői állománya köszöntötték, az ezredes beszédében a szakszerű, balesetmentes és barátságos versenyzésre hívta fel a tűzoltók figyelmét. A tűzoltók reggel nyolc órától elméletben adtak számot szakmai felkészültségükről a salgótarjáni székhelyű igazgatóságon. Az első részfeladat keretében beosztásonként eltérő tesztlapok kitöltése volt a feladat, így tehát az irányítók, a gépjárművezetők és a beosztott tűzoltók külön-külön tesztlapot kaptak. A rendelkezésre álló negyvenöt perc eltelte után a Nógrád Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőség kiképzőbázisán rutinpályás feladatban bizonyították ügyességüket a gépjárművezetők, akiknek szlalomozás előre és hátra menetben, derékszögű és negyvenöt fokos szögben való garázsba beállás, megfordulás szűk udvarban, áthajtás pallón és egyenletes haladási sebességgel történő közlekedés köríven volt a feladatuk.
Az idő és a hibapontok döntötték el ebben a részfeladatban a végeredményeket. A nyolc állomásos tűzoltási és mentési pálya teljesítésére, vagyis a harmadik részfeladatra már Salgótarján Főterén került sor déltől.
Ennek első eleme a riasztás végrehajtása volt, vagyis egy laktanyát szimbolizáló sátorból kellett a csapatoknak elindulni a riasztási felhívójelet követően. Beöltözés, vonulás – megkülönböztető hang- és fényjelzést használva – után második feladat egy a feltételezés szerint balesetet szenvedett gépjármű roncsából való életmentés volt. A tűzoltóknak el kellett vágniuk hidraulikus feszítővágó berendezéssel az autó A, B és C oszlopait, leemelni a tetőt, majd nyakmerevítő és mentőhordágy alkalmazásával kiemelni a sérültet és átadni a mentőszolgálat munkatársának. A sérült rögzítését és kiemelését a legszakavatottabbak, vagyis a mentőszolgálat Nógrád megyei munkatársai értékelték, így valóban hiteles értékelést kaphatott ez a feladatrész is. A folytatásban úgynevezett táplálás megszerelése volt a feladat, majd egy farönkből kellett egy akkora korongot motoros láncfűrésszel levágni, aminek az ellenőrzőn át kellett esnie - hisz a feladat csak ebben az esetben volt sikeres. Ötödik feladatként alapvezetéket szereltek három rácsatlakoztatott vízsugárral, majd ezt követően palánkon kellett áthatolniuk egy vízsugárral, dugólétra használatával. A hetedik állomáson egy összetettebb feladattal álltak szemben, hiszen zárt téri tüzet imitáló füstsátorból kellett egy propán-bután-gázpalackot és egy veszélyes anyagot tartalmazó ötven literes műanyag ballont kimenteni. A veszélyes anyagot tartalmazó ballonon lévő UN számot be kellett tudni azonosítani, ezzel párhuzamosan pedig fel kellett tölteni egy hordót színültig vízzel, majd ebbe belehelyezni a propán-bután-gázpalackot annak hűtését szimbolizálva. Legvégül céltáblára lőttek vízsugárral, s ennek a feladatnak akkor volt vége, amikor a jelzőlámpa fénye pirosra váltott és megszólalt a hangjelzés.
Miután mind a hét csapat teljesítette a versenypályát, gyors összesítést követően kiosztották a díjakat. A díjkiosztón Berecz György, megyei katasztrófavédelmi igazgató, a pályabírók, az igazgatóság vezetői és Dániel Zoltán, Salgótarján Megyei Jogú Város alpolgármestere jutalmazták a legjobbakat. Elsőként a legjobb irányítót hirdették ki, aki az idén Pádár József tűzoltó zászlós, a bátonyterenyei katasztrófavédelmi őrs szerparancsnoka lett, a beosztott tűzoltók kategóriájában Kiss Attila tűzoltó törzsőrmester, a pásztói hivatásos tűzoltó-parancsnokság tűzoltója bizonyult a legjobbnak, a gépjárművezetők között pedig Toldi Balázs tűzoltó zászlós, a salgótarjáni hivatásos tűzoltó-parancsnokság tűzoltója diadalmaskodott. A csapatok versenyében szoros küzdelemben dőltek el az eredmények: a dobogó harmadik fokára a szécsényi katasztrófavédelmi őrs csapata állt, az ezüstérmet a tavalyi évhez hasonlóan idén is a pásztói hivatásos tűzoltó-parancsnokság csapata hozta el, a legfényesebben csillogó, első helyezésért járó serleget és a vándorserleget pedig idén az idei új csapat, vagyis a bátonyterenyei katasztrófavédelmi őrs tűzoltóiból álló csapat nyerte el.